tisdag 1 mars 2011

Möte med försäkringskassan

I går hade jag möte med min chef och försäkringskassan för att göra en planering för hur jag ska återgå till jobbet. Jag kommer att arbetsträna under mars månad och tanken är att jag ska öka tiden på jobbet successivt så att jag är där halvtid den sista mars. Om det går som det ska så börjar jag jobba halvtid första april, 75 %  i maj och heltid i juni. Det känns som en bra planering. Det som är mindre roligt är att jag från och med mitten av april får sänkt sjukpenning då jag varit sjukskriven ett år. Det blir väl inga stora summor, men ändå. Och jag tror att jag blir av med AFA-försäkringen också i samma veva. Men vad gör man? Det är som det är. Det är skönt att vara på väg tillbaks iallafall.  Ett år har snart gått...... När jag gick igenom min mail på jobbet fick jag syn på ett mail min arbetsledare skickade ut för info när jag blev sjuk. Jag fick en riktig backflasch och det kändes så overkligt på något sätt. Vad mycket som har hänt på ett år, hur jäkla jobbigt det har varit ibland, hur familjen har mått, och hur vi faktiskt har kämpat oss igenom allt! Det är helt otroligt egentligen.

Önskar alla en bra och trevig dag. Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hej Carin
    Måste kännas skönt att vara på gång igen, Man klara mer än vad man någonsin tror.
    Kolla upp om du har nån sjuk och efterlevandeförsäkring via din fackförening. Jag tillhör kommunal men de flesta finns med på listan, Jag fick ut ersättning för "vissa diagnoser" 30 000 i ett engångsbelopp och det finns en del som ersätter vid arbetsoförmåga. Folksam 0771-960960. Dom kan kolla snabbt om du har försäkringen ditt personnummer räcker.

    SvaraRadera
  2. Tack Carin, vad gullig du är :-) Jag har kollat och jag har tyvärr ingen försäkring som täcker vare sig min sjukdom eller inkomstförlust. Jag fick erbjudandet bara någon månad innan jag blev sjuk om jag ville teckna en speciell bröstcancerförsäkrning och jag tackade nej.....gissa om jag ångrar det valet :-/ Men det hjälper inte att gräma sig, och nu får jag vara glad över att jag är frisk :-) Men nån krona hade inte setat fel :-) :-) Stor kram

    SvaraRadera