tisdag 8 mars 2011

Laddar för Detoxkur

Jag har bestämt mig för att köra en rejäl Detoxkur på 14 dagar. Jag har sökt information på internet om hur man gör och vad man ska tänka på och har hittat en hel del menyer. Jag ska börja på måndag nästa vecka och jag ser riktigt fram mot det. Det känns som att jag verkligen behöver rensa ur kroppen ordentligt och jag hoppas ju också att jag går ner lite i vikt.

När jag sökt på nätet har jag ramlat över en hel driva med information om detoxkurer. Vissa preparat ska rensa ur levern, andra gallblåsan och ytterligare andra tarmarna. Kuren ska hjälpa mot trötthet, krånglande mage, ledbesvär, bättre hud, starkare immunförsvar, förbättrad ämnesomsättning etc, etc. När jag frågade min läkare i går om det finns något medicinskt hinder att genomgå ett detoxprogram var hon tydlig med att hon tror att det är rena lurendrejeriet. Jag har ju bestämt mig för att testa det här så jag måste ju tro att det fungerar. Flera jag pratat med säger att det verkligen känns som att kroppen är renad efteråt. Så, jag ska gå in för det här helt seriöst. 




Den här veckan ska jag minska ner på matintaget över huvud taget men framför allt socker, mejeri- och animaliska produkter. Kaffe är något jag också ska minska på under veckan så att kroppen inte blir allt för abstinent när jag drar igång. Jag ska också försöka sätta mig in i vad allt är, som jag sen ska äta. Många av livsmedlen har jag aldrig hört talas om och vet inte om jag ska leta i grönsaksdisken eller i rishyllan :-) 
Ja, spännande ska det bli. Fortsättning följer på detta ämne ..........

2 kommentarer:

  1. Kram, du kommer att hitta rätt...på alla sätt och vis. Så himla kul att se mer av dig! Anne

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anne. Det är roligt att vara tillbaks :-) Kram

    SvaraRadera