tisdag 15 mars 2011

Detoxen igång

I går drog jag igång med detoxkuren! Jag startade morgonen med en drink gjord på citronsaft, vitlök, färsk ingefära, cayennpeppar, kryddnejlika, gurkmeja, kanel och honung toppat med linfrön och psyllumfrön. Det vore synd att säga att det var gott :-) Det var om inte annat JÄTTE starkt. Jag hoppas att det GÖR gott istället. Drinken ska vara bra för att hjälpa organen att göra sig av med gifter. Frukosten bestog av naturell yogurt, blåbär och jordgubbar. Ett äpple och en banan blev dagens mellanmål.

Till lunch åt jag linssoppa med rotsaker rostade i ugn. Helt ok men receptet behöver mer kryddor till nästa gång. Det blev faktiskt samma rätt till middagen då jag inte hade vara sig ork eller lust att ställa mig vid spisen igen. På kvällskvisten blev det ett glas vatten och en näve nötter. Jag var ganska hungrig när jag gick och la mig och tänkte tanken att det här kanske inte är min grej......Men i morse visade vågen -1,5 kg :-) Ja, jag vet att det bara är vatten som försvunnit :-) Jag tog i allafall drinken i morse och tänker att jag kör på!

Ha en bra dag och kram på er

2 kommentarer:

  1. Det kanske blir bättre när magsäcken anpassat sig. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. kör på med detoxen, gör det som känns rätt för dig.

    SvaraRadera