måndag 7 mars 2011

Läkarbesök idag



I dag hade jag tid hos "min" läkare på onkologen. Det var ett tidigarelagt återbesök utifrån att jag är fortsatt sjukskriven. Att vara lite snurrig och vimsig är helt normalt enligt läkaren och det hade jag ju hört förut så det kom inte som någon överraskning. Inget att oroa sig för, det går över. Och det är ju skönt. Jag tycket att det redan har blivit bättre faktiskt. Känner mig mer alert i huvudet sen jag började vara på jobbet så jag hoppas att det är en kortare tid det handlar om innan jag är med i matchen helt igen.

Ibland känner jag mig precis som Doris :-)

Jag tog upp frågan om remiss till plastikkirurgen och fick då beskedet att det är aktuellt först om 1 eller 1½ år!!! Förra våren när jag pratade med kirurgläkaren sa han att operation skulle bli aktuellt om ca 1½ år och det skulle alltså vara nu i höst. Men så är det inte......" Hör av dig  nästa vinter och påminn mig om att skicka in remissen lite tidigare än normalt" var det vi landade i. Ja, det är väl inte så mycket att bråka om. Praxis är att man opererar tidigast ett år efter avslutad strålbehandling. Jag blir bara så frustrerad när jag får olika besked av olika läkare.

Ja happ, hur som helst så var jag och åkte skridskor i går och jag kan tala om att jag använde muskler då som jag inte visste att jag hade. För övrigt var det inte riktigt läge för mig att åka skridskor. Det var för påfrestande för benen. Men nästa år går det bättre och då ska jag se till att ha skridskorna slipade också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar