lördag 5 februari 2011

Motionsplanering

Startade dagen med att ta en promenad. Rundan jag går tar ca 50 minuter nu och just nu är målet att minska tiden varje gång. Jag har bestämt mig för att gå rundan fyra gånger i veckan, tisdag, torsdag, lördag och söndag och när jag kommer hem gör jag 50 situps och står "i brädan" så länge jag orkar. Fick tipset om brädan av en kompis och det innebär att man ligger på mage på golvet, reser sig upp på tårna och underarmarna och står i den positivionen så länge man orkar. Det tar enormt mycket på mag och ryggmuskler. Jag klarar bara av ca 15 sekunder än så länge men målet är att öka varje dag så länge det går.

Detta än nog minimal träning för att göra något åt konditionen och vikt men jag vill inte ta i för mycket för då vet jag att jag tröttnar snabbt. Den här planeringen kan jag hålla utan större problem om jag bara ger mig f_n på det, så det ska jag göra.


Ha en trevlig och skön lördag!

6 kommentarer:

  1. PEPP - PEPP - PEPP Hörs som du också tycker om att gå, har du stegräknare?? Jag SKA komma mig ut och gå jag med men motivationen tryter ibland. Ska vi "peppa" varandra?? Vi kan redovisa veckovis. Det du kallar "brädan" tror jag vi kallar "plankan" hos oss. Men hur funkar det? blir det inte statiskt tryck på underarmen då?
    -inte så bra för lymfan?

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar din målmedvetenhet när det gäller träningen. Skulle behöva det själv. Skönt att ni kom hem från Egypten innan det blev allt för våldsamt runt ert hotell.
    Du ser så fräsch och fin ut på bilderna, hoppas att du känner dig det också.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej, du har en utmaning att hämta hos mig.
    Kram1

    SvaraRadera
  4. Pust! Du låter duktig tycker jag!! Går,gör jag en hel del men resten....Har ont i kroppen av fula, gula piller men det går inte att skylla på det! Har du börjat jobba?
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. carin: Jag tror faktiskt det heten plankan här också, det var jag som blandade ihop orden :-/ Om det blir tryck som inte är bra för lymfan vet jag inte men jag tror inte det.
    JO, jag är gärna med på pepping :-) Jag har ingen stegräknare men ska försöka få igång nåt sånt program på min Iphone. Ska försöka lösa det innan helgen är slut.

    Annika: tack snälla du. Jag känner mig lite fräschare nu med lite solbränna och känner mig allt piggare. Är så tacksam för att jag mår så bra som jag gör. Jag ska kika in på din sida och se vad för utmaning jag har att vänta :-)

    Ninni: Jag har inte börjat jobba ännu. Börjar den 16 februari, på halvtid tror jag att det blir. Vi får se var doktorn tycker på torsdag....

    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Vilken målmedvetenhet, jag är imponerad...
    Hittar du en bra app i IPhonen får du gärna skriva vilken det är, skulle också kunna ha behov av en sån... Du såg så fräsch ut på semesterbilderna:)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera