måndag 14 februari 2011

Förra veckans resultat

Jag har ju bestämt mig för att försöka göra mig av med några kilos övervikt och har börjat promenera. Förra veckan promenerade jag sammanlagt 4 timmar och 20 minuter, 200 situps och skottade snö i 1½ timme. Jag trodde att jag skulle märka av någonting på vågen efter en vecka OCH det gjorde jag......jag hade GÅTT UPP 1,3 KG!  Sååååååååå tråkigt och inte direkt motivationshöjande! Fick lust att lägga mig i soffan och äta praliner och strunta i alltihop. Men det tänker jag inte göra.....jag tänker fortsätta med mina promenader. Det kan nog vara så som min käre make tror, att eftersom jag på grund av värk i benen inte kan gå fort så blir mina promenader endast "friskluftsintag" och inte mycket motion. MEN om jag fortsätter att promenera så blir kroppen starkare och starkare så att jag kan öka tempot. Ja, det är väl så jag måste tro. Ny vecka, nya utmaningar alltså :-)

Nu blir det promenad i det vackra  vintervädret. Ha en skön dag

5 kommentarer:

  1. Bra mamma! Ge inte upp för allt i världen. Om du inte hade gått ut och gått och gjort övningar så hade du antagligen legat på mer +kilon än du gjorde nu. Det kan ha varit vatten du samlat på dig också? Du är duktig mamma, och oavsett om du går ner i vikt eller inte så är det hälsosamt att promenera, både för hjärtat och själen. Älskar dig!!!

    SvaraRadera
  2. Tack du älskade kloka dotter :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Muskler väger mer än fett, fortsätt så ska du se att det vänder

    SvaraRadera
  4. Hur kan muskler väga mer? 1 kg är väl 1kg oavsett om det är 1kg bomull eller 1kg betong? ;)

    Jag promenerade i två veckor, 6 dagar ena veckan och 5 dagar andra veckan, jag f´gick 50 minuter varje gång och vad hände? jo jag gick upp 3 kg? Snacka om att man blir deppig.... men det kan vara så att kroppen skaffat fler muskler och 1 kg fett har blivit 2 kg muskler? :) Jag fick sluta gå för jag hade så ont i benen så jag fick ta starka värktabletter för att kunna sova men jag ska ta tag i det igen och då bara gå 20 minuter i taget och se hur benen funkar.. visst är det skit tråkigt att inte kunna "vara som vanligt" men det kommer säkert igen :)
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  5. Tack för er uppmuntran :-) Jag ska fortsätta promenera och hoppas kunna lägga in en högre växel snart :-) Kram på er

    SvaraRadera