onsdag 6 april 2011

Vårglädje

Nu känns det verkligen att det är vår i luften! Även när det är gråmulet och tråkigt väder så är det skön värme.....eller mindre kyla :-)  Och idag var det solsken igen och jag kunde sitta på altanen utan jacka och det var härligt :-)

Nu har jag jobbat i fyra dagar! Det är roligt att vara på gång och jag ser fram emot att kavla upp ärmarna igen. Jag känner att jag får bråttom ibland, att jag vill börja jobba mer än planerat men jag övertalar mig själv om att ta det lugnt. Jag tror att det är bra att utöka arbetstiden successivt för att det inte ska bli ett bakslag sen. Jag känner redan nu efter så kort tid att stressinslagen börjar dyka upp och det gäller att förhålla sig rätt till det, det som är rätt för mig iallafall. Att skapa och upprätthålla en bra balans mellan jobb och privatliv är A och O, och en viktig faktor för att må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar