torsdag 14 april 2011

Telefonsamtal med bröstenheten

I morse ringde jag bröstenheten och bokade tid för rådgivning. Jag har svullnat över operationsområdet och blivit stel och fått ont, även i armhålan på den opererade sidan. Jag hade tidigare fått tillbaks så gott som full rörlighet i armen men nu blir jag stelare och stelare för varje dag. Och sköterskan som jag pratade trodde som jag själv var inne på, att jag tränat för mycket på crosstrainern. Från att var helt otränad till att börja träna tre till fyra gånger i veckan blir för mycket för armen och jag riskerar att få problem med lymfsystemet :-( Så det blir till att ta det lugnare. Jag kom på att jag kan träna på crosstrainern och hålla händerna på de fasta handtagen, men då fanns risken att det blir för statiskt. Jag kan varva mellan att hålla i de fast och att sträcka armarna rakt upp i luften samtidigt som jag tränar :-) Ja, det får bli nåt sånt då för jag vill inte sluta nu när jag kommit in i att träna. Två veckor utan att jobba med armarna på crossen så får vi se om det blir bra. Tänkte att jag skulle köra detoxen nästa vecka så då kan det passa bra att dra ner på träningen lite.

Nu blir det en kopp kaffe och en stund i solen :-)

1 kommentar:

  1. Isch det låter inget vidare, hoppas du snabbt piggar på dej.

    SvaraRadera