måndag 16 augusti 2010

Lite av varje

I går mådde jag ganska bra hela dagen. Vi åkte in till Västerås och gick på bio med Emme. Såg "Varning för vilda djur", eller sånt. Åkte sen till Mc Donalds och åt hamburgare och åkte sen tillbaks till stugan. Då bröt helvetet ut igen. Fick fruktansvärt ont i kroppen och blev liggande resten av kvällen. Hade temp strax under 38 och mådde skit. Har vaknat gånger hundra i natt känns det som. I morse mådde jag bättre men startade dagen med värktabletter och har varit skaplig i dag tack och lov. Har skurat köksskåpen då vi upptäckt oinbjudna gäster :-/.
Ikväll har vi grillat hemlagade hamburgare och gjort hemlagad dressing. Suveränt gott. Tror inte att jag kommer att köpa färdigt fler gånger. Emme börjar längta hem så vi återvänder nog till verkligheten i morgon......

Om jag ska summera den här sommaren så har den varit bra trots omständigheterna Vi har kunnat vara i stugan så mycket vi har velat, vilket har betytt mycket för mig. Stugan är mitt andningshål, där jag kan bara vara och göra ingenting om jag vill. Vi har kunnat vara, verkligen bara vara och har samtidigt även gjort en hel del roligt och trevligt. Vädret har också varit övervägande fint. Jag är glad och tacksam över att jag fick må så bra som jag gjorde efter dom två första behandlingarna under högsommaren. Nu börjar behandling nr 4 närma sig, men först ska jag träffa doktorn och ställa en del frågor om bland annat spruteländet, prover, biopsi och medicinering. Tyvärr, kommer jag inte att få träffa "min" läkare den här gången heller.
Ha det gott/ kram

4 kommentarer:

  1. Skönt att du trots allt mår hyffsat bra och har kunnat vara i stugan, antar att det är en lisa för själen. Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig vännen! Du är en kämpe, -det har du alltid varit. Jag beundrar dig verkligen för din styrka ska du veta, du kommer att fixa det här. Sen när du är färdig med allt och du mår permanent bättre måste vi fira med rödtjut! Kramar i massor/Alex

    SvaraRadera
  3. Ja Lisbet, stugan har varit guld värd i sommar.Kram


    Alex, jag ser fram mot en rödtjutskväll med dig :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint att summan blev positiv ;) och att det börjar bli lite bättre för dig..styrkekramar!!/ Pia

    SvaraRadera