torsdag 19 augusti 2010

Läkarbesök idag

Var hos läkaren idag, inför behandlingen i morgon. Nu har jag iallfall fått klart för mig att jag INTE kommer att få veta om tumören är HER-2 positiv förrän efter operationen. "Inte det optimala men det vi får nöja oss med", sa den goa doktorn. Jag är långt i från nöjd med beskedet men orkar inte bråka. Det tjänar ju inget till heller för det är som det är. Det prov som är taget går inte att använda och nåt nytt prov kan man inte ta nu under pågående behandling. Jag undrar bara hur F-N det kan ta månader att komma fram till att provet inte var användbart?? Ja, ja, jag får hoppas att jag tillhör dem som inte är positiv då det inte är vanligt vid den typen av tumör jag har.

Diskuterade sprutans vara eller icke vara också. Doktorn tror inte att jag mått så här dåligt på grund av sprutan utan att det är själva behandlingen. Hon tror att jag har ett virus som bidragit till mitt mående och värk. Hon tycker absolut att jag måste ta sprutan då det annars finns risk att jag får svåra infektioner som kan gå ut i blodet och i värsta fall till hjärtat. Mina värden innan jag började ta sprutan hade tydligen varit ovanligt låga och under en längre tid än vad som är vanligt, vilket hon använde som argument för att jag ska ta sprutan. Ja, det är väl bara att gilla läget. Jag törs inte låta bli att ta den när hon så starkt propagerade för den och konsekvenserna om jag inte tar den lät inte så lockande. Mina svallningar, att jag svettas floder och fryser om vart annat förklarade hon med att behandlingen gjort att jag hamnat i klimakteriet.....Ja, det var ju väntat att det skulle komma så......

Mina värden ligger bra så jag får min fjärde behandling som planerat i morgon. Jag kommer nu bara att få ett preparat, Taxotere, istället för två men i högre dos. Får se vad det för med sig. Sen är det bra TVÅ gånger kvar :-) Oj, oj, oj vad jag kommer att fira då!!!

5 kommentarer:

  1. Du är duktig som kämpar på. Det är verkligen skit att behandlingarna som ska få oss att bli friska gör oss så sjuka. Det är sjukt! Skönt att värdena var bra. Här kommer lite styrkekramar från Heidi

    SvaraRadera
  2. Lycka till imorgon. Tänker på dig.
    Många hårda kramar

    SvaraRadera
  3. Lycka till i morgon vännen!! Jag tänker på dig <3 /Pia

    SvaraRadera
  4. Tack ska ni ha kära vänner. Tack för att ni finns. Vete f-n hur jag skulle klara det här utan er :-) Kram på er

    SvaraRadera
  5. Tänker alltid på dig alldeles extra mycket i morgon. Lycka till älskade unge !// mor

    SvaraRadera