torsdag 2 juni 2011

Mammografi och lite annat

Förra fredagen var jag på mitt första återbesök för Mammografi efter operationen. Jag visste att dom skulle undersöka båda brösten och hade ju mina funderingar över HUR det skulle gå till på den sidan där jag inte har något. Men det gick faktiskt och det gick bra också :-) Det går att pressa in det minsta lilla mellan dom där plattorna tydligen. Det gjorde lite ont, men det var inte så farligt som jag trodde. Nu är det att invänta svaret, som skulle ta ca två veckor så det borde komma nästa vecka.

Förra måndagen var jag till kirurgen för att träffa en läkare. Jag började ju träna på crosstrainer förut och överansträngde mig så att jag svullnade upp och fick ont i operationsområdet. Det har inte gått över ännu fast det är flera månader sen så en läkare skulle titta på det. Det var ingen fara. Det var normalt "postoperativt" och "poststrålningseffekter" sa han. Så det är bara att köra på. Jag behöver inte vara försiktig att använda armen så länge det inte gör ont, så det är ju bra. Putsa fönster och måla får jag göra hur mycket som helst :-) Behövs nu då vi håller på att renovera....

Vi har bestämt oss för att försöka sälja huset vi bor i och flytta in till Västerås. Det är något vi pratat om från och till under flera år och nu har vi bestämt oss för att göra allvar av det. Vi har haft hit mäklare och fått råd om vad vi behöver göra och det är en del. Vi hoppas vara klara till semestern så att vi då bara kan vara lediga och njuta av tillvaron och så sätter vi igång med försäljningen i augusti. Så med lite tur kanske vi kommer härifrån till årsskiftet :-)

Ha en trevlig kväll alla ni där ute :-)

2 kommentarer:

  1. Jag ska på mammografi på tisdag, här nere resonerar dom att det om det inte finns nåt bröst finns det inget att mammografera. Det är ju rent ut sagt för j-igt. Får se om jag kan övertyga dom om motsatsen.Ha en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Carin, dom borde ta det säkra före det osäkra. Hoppas du kan övertala dem.....Stor kram till dig.

    SvaraRadera