måndag 16 november 2015

Röntgensvar

Var till onkologläkaren idag och fick svar på röntgen av buken. Tumören i levern har inte vuxit, inte minskat heller utan stått helt still! Läkaren tyckte att du sätter vi väl in cellgiftsbehandlingen igen då den hittills inte gått någon chans att visa om den har effekt. Jag talade om att jag inte vill ha behandling förrän tidigast efter röntgensvaret i december/januari. Hon tycker nog att jag är knäpp men hon sa inget, såg mest frågande ut och frågade hur länge jag tänkte väbta. Ja, tills det börjar växa svarade jag. Jag påminde om att jag vill ge kroppen en chans att självläka, hon mindes det men var tvungen att utgå ifrån att jag vilke ha cellgifter insatts ändå :-) Ja hon är i sin värld som består av skolmedicin och vedertagen, vetenskspligt bevisad forskning! Men, hon bråkade inte med mig utan frågade vad jag äter.

Läkaren förmedlade by datortomografitid till den 15 dec. Jag kommer att få en kallelse till magnetröntgen oxå för skelettet. Svaret kommer att dröja två veckor, vilket innebär att det skulle bli den 29 dec men då har det ju varit helgdagar emellan så svaret blir nog senare. Hon lovade att hålka koll på svaret och om det har vuxit ringer hon mig direkt! Annars får jag en tid i januari.......

Proverna jag lämnat såg bra ut men det var ett levervärde som ökat. Det var marginellt, men det ligger ändå för högt och det har blivit högre än sist och det känns inte bra! Skulle vilja veta vad det beror på.....

Ja det känns bra att få det svar jag fick idag. Ingen tillväxt och ingen ytterligare spridning! Så skönt. Nu börjar en ny period av väntan till nästa svar! Nu ska jag tajta till kosten ännu mer och minska på fusket! Motionera mer och fortsätta viktkurvan neråt! I mirgon ska jag tillbaks till hälsoterapeuten flr att göra om testen. Ska bli intressant att se hur sköldkörteln mår!

Ha en trevlig kväll och ta hand om er ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar