onsdag 4 november 2015

Balance by life

Idag har jag varit till en hälsotetapeut och näringsexpert och gjort en hälsoanalys! Det var otroligt mycket information om allt möjligt vad kroppen behöver, underproduktion och överproduktion av olika slag. Jag får allt i skrift sedan med rekommendationer om vad jag behöver göra och äta. Det som var mest framträdande och viktigt för mig utifrån cancer var att jag till viss del är försurad. Inte mycket, men det behöver åtgärdas. Så nu ska jag börja dricka bikarbonat morgon och kväll! Sen var syrenättnaden i de röda blidkropparna för lågt, viljet måste åtgärdas. Rödbetsjuice är bra mot detta. 
Sen är jag ju fortfarande överviktig, behöver balansera ryggeaden genom att bygga muskler där, och kolesterolvärdet var förhöjt. Men detta är på väg åt rätt håll, förmodligen. Jag hade extremt låg produktion i sköldkörteln och flera värden visade att kroppen är "låg". Det KAN ha att göra med att jag drack kontrastmedel igår då detta innehållet ämnen som påverkar skökdkörteln. Jag ska göra en ny mätning om en vecka eller två för att se hur det ligger då. Det här med sköldkörteln är jätteviktigt att den fungerar rätt, för att optimera att kroppen kan läka sig själv. 

Mitt hjärta och blodkärl var superbra, pigga som på en ungdom :-) Lever och njurar mår utmärkt!!! :-)

Jag är sååå glad att jag gick dit! Var lite rädd att detta skulke vara humbug men det är det verkligen inte. Maskinen som gör mätningarna är framtagen av läkare för att kontrollera vad dom händer i kroppen vid olika medicineringar. Dock får den inte användas i medicinskt syfte i Sverige, men används för detta i flera andra länder. I Sverige räknas den fortfarande som alternativmedicin. 

Jag fick många tips och råd och hon gav ett mycket seriöst intryck. Kolla gärna själva. Det hade varit såååå spännande att se vilka resultat jag hade fått innan jag la om kost och livsstil! Förmodligen hade de flesta parametrarna visat rött! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar