torsdag 12 november 2015

Gräsänkling och lite annat

I dag åkte maken iväg för att fiska i några dagar. Emelie ska vara hos en kompis i helgen så jag blir helt själv här hemma med katterna. Jag och Jocke har inte varit ifrån varann flera dagar i sträck på typ 17 år så det känns lite konstigt. Jag tänker använda de här dagarna till att promenera, sticka sockor, skriva, yoga, läsa boken "Överlista din cancer" då den ska lämnas tillbaks på måndag, bada i spabadet, tända mycket ljus och värmande brasor. ;-)

Hjärtklappningen kom tillbaks med full styrka idag :-( Var och handlade kläder med Emelie på em och det var superjobbigt att gå i affärer med sån hjärtklappning. Undrar ju vad det beror på och varför det inte går över.....ska bli skönt att få träffa läkare nästa vecka.

I morgon hade jag bokat in både frissan och omtagning av hälsoanalysen men jag har bokat av båda två då jag bara vill vara hemma och njuta av tystnaden. Blir att göra dessa besök nästa vecka istället. På måndag ska jag träffa min onkolog också och få svar på röntgen. Det ska bli intressant men det blir ännu mer intressant att få svar på röntgen som kommer att göras i december, då det är bara kosten som har påverkat fram tills dess.

Idag har jag funderat mycket på mitt val. Jag tänker inte avbryta detta men idag har jag haft många tankar på om jag gör rätt, om hur troligt det är att detta gör någon nytta. Allt började med ett inlägg på facebook, där någon frågade i en cancergrupp vad andra tänkte om att avstå cellgifter och satsa på kosten. Flera svarade att de själva skulle satsa på att bygga upp kroppen hellre än att bryta ner den. Men en tjej svarade att hennes svärmor avstod cellgifter och gjorde allt det här som jag gör nu. Och hon fick spridning och är borta nu. Ja det får mig att fundera så klart. Det är ju inte så att jag tror att alla överlever som gör den här satsningen, det vet jag ju att så inte är fallet. Men det blev så påtagligt när jag läste det hon skrev. Jag har en tro på att det jag gör ska ha en positiv effekt, men såklart finns tvivlen där ibland, en osäkerhet om jag verkligen är riktigt klok som gör det här. Nåväl, det kommer att finnas tvivel i vilka val jag än gör, det är bara att hantera dem.

Nu ska jag krypa ner i sängen och få min skönhetssömn :-) Önskar er alla en god natts sömn och trevliga drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar