måndag 26 oktober 2015

Positiva effekter

av min kosthållning är flera men en som jag märker tydligt är ju vikten. Har i flera år dragits med flera kilos övervikt som jag på olika sätt försökt bli av med. Inget av sätten har dock varit effektiva då jag inte orkat fullfölja dem fullt ut. Har gett upp efter bara några veckor, tror snittet låg på 3 veckor. Inte tilltäcklig motivation helt enkelt. Det var lättare att sjunka ner i soffan, ta ett glas vin och äta gott än att motionera och äta nyttigt.

Jag har fortfarande ett gäng kilo kvar innan jag når min målvikt men idag visade vågen - 13,6 kg ! Inte illa pinkat! Då bukfetma är en viktig del att göra sig av med vid cancer är jag jätteglad över att det går åt rätt håll. Mindre fett avlastar levern och det behöver den. :-)

Nu väntar en ny arbetsdag! Kram

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat mamma. Du är grym :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du tappar vikt😀. Har du provat gurkmeja o guldmjölk på gurkmeja? Ska vara inflammation hämmande och sägs bromsa cancer spridning. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter gurkmeja men har inte provat guldmjölken ännu. Ska göra det :-)
      Kram

      Radera
  3. Shit vad duktig du är!!! You go girl!!! Krigare! ❤️ Kram fr Carmen

    SvaraRadera