tisdag 3 januari 2017

Nä nu är det nya tag!

Fy, vad jag har slarvat med kosten den senaste tiden! Under en längre tid dessutom..... nu börjar jag känna kroppen att den tar stryk. Känner mig som en flodko! Svullen, plufsig, tung och otymplig. Nä nu är det skärpning på hög nivå dom gäller! Ska börja förbereda för en ordentlig detox som går av stapeln nästa vecka. Ska rena kroppen ordentligt så att den kan ta upp näring optimalt och rensa ut slagg och gifter! Behöver sätta mig in mer i det här med hormoner också känner jag. Det finns inte så mycket att läsa om det och den info jag fått är motstridig! "Smörj med progesteronkräm över områden där tumörerna sitter", sa en alternativläkare. "Använd INTE progesteron om du har en progestetonkänslig cancer", sa någon i en cancergrupp. "Att din cancer är progesteronkänslig är positivt" sa min förra onkolog. Jag vet varken ut eller in! Det är en djungel av information och svårt att veta vad som stämmer! Lägger frågan kring hormoner till frågelistan till min onkolog som jag ska träffa den 23 jan. Men om någon känner till något om hormoner och cancer är jag intresserad av att lyssna.

Nu är det snart slut på helgdagar och ledigheter och det ska faktiskt bli skönt att återgå till en vardag. Det är klart att det är skönt att familjen är ledig tillsammans och kan tillbringa tid ihop, men rutinerna kommer heeeeelt ur spel. Det handlar väl om min karaktär kan jag tro. Det ska ju gå att hålla rutiner fast familjen är ledig, men det har inte funkat för mig.

Nu ska jag sätta upp en plan! Ska fundera kring den ordentligt för den ska följas utan undantag nu för att om möjligt få kroppen i läkning igen. I morgon är det behandling igen och om någon där uppe är ned mig blir det den sista! Röntgen nästa vecka, läkartid den 23 jan och ingen behandling i bokad däremellan. Så om röntgen visar bra resultat blir det behandlingsuppehåll tänker jag. Möjligtvis att jag påbörjar antihormonbehandling, men det har jag inte bestämt ännu. Jag längtar verkligen efter att få sluta med cellgifterna och börja bygga upp kroppen ordentligt igen!

Nu väntar jag på att det ska börja snöa, som väderappen utlovat! Snöslungan står startklar 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar