fredag 16 december 2016

C-vitamin och nässköljning

Idag gjorde jag mitt C-vitamin av askorbinsyra och Lecithin. En enkel sats består av 2,25 dl vatten och 3 msk Lecithin  som mixas så att det löser sig ordentligt. 1 dl vatten mixas med 1 msk askorbinsyra tills det löst sig. Sen blandas detta ihop med varann och körs i mixern i minst en minut. Blandningen ska sedan köras i ultratvätten i 30 min. Rör om regelbundet under hela tiden. Jag rörde om minst var 5:e minut. 

Den färdiga blandningen C-vitamin! Denna blandning, kallad liposomalt c-vitamin ska vara mkt effektivt, kan jämföras med c-vitamin i injektionsform. C-vitamin i höga doser använd som komplementärbehandling mot cancer. Jag ska börja med att ta 2 msk 4 ggr per dag. Får se hur magen reagerar! 

Jag har länge tänkt att införskaffa en nässkölj, för att använda om inte annat i förkylningstider. Nu har jag köpt en och använde den för första gången idag. Jösses, säger jag! Det var hemskt! Säkert en vanesak och har nog med tekniken att göra också. Jag kom på mig själv med att stänga munnen under sköljningen och det var inget bra! Då kändes det som att jag skulle storkna. Näsgångarna rensades i allafall! Att tänka på är att man kanske behöver veta att man ska vara hemma ett tag i samband med sköljningen för helt plötsligt, under flera timmar efteråt, började det tokrinna vatten ur näsan 😂.
Efter sköljningen fick jag sprängande huvudvärk! Tror dock inte att det egentligen handlade om sköljningen utan snarare att jag drack två glas vin igår och var lite tung i skallen idag!
Nu ligger jag med huvudvärk, filt och vetekudde och undrar varför jag inte höll mig till Max ett glas som jag brukar! Hua!


Ha det gott! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar