söndag 28 februari 2016

Kalas och myskväll / möglig chaga

Idag tog jag och Jocke en promenad i det underbara vädret. Det var lite bitigt i kinderna men solen värmde gott och jag fick känslan av vår! Underbart! 
Vi var sen och uppvaktade min brosdotter Mikaela som fyllt 19 år. Stora damen! ❤️
Kvällen tillbringade vi hos Helen och Petri, tillsammans med Amanda. Åt en supergod kycklingsallad  och tittade på Mello! Fel låtar åkte ut om man frågar mig! Jag tyckte Stenmarks låt var bra, och ettan, den där hårdrockslåten. Men det tyckte inte svenska folket :-) Iallafall tyckte de inte att de skulle till finalen. 

Upptäckte idag att min Chaga möglat! Jag har torkat den i ugn i en massa timmar efter konstens alla regler, och förvarar den i ett stort glasrör med lock. Den står precis i draget från luftvärmepumpen och det blir varmt och det kommer in fuktig luft när jag öppnar och tar upp Chaga. Massor av bitar är mögliga och den i princip samstämmiga stämman på facebook där jag ställt frågan säger: kasta! FAN! 
Så mycket Chaga till spillo, inte kul :-( Tur jag har mer, men nu blir det till att ge sig ut och leta mer!  

Nu är det god natt och sov gott. I morgon är en ny dag! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar