fredag 11 februari 2011

Fortsatt sjukskriven

Hade telefontid med en onkologläkare igår. Samma läkare som tyckte att jag kunde jobba heltid då jag var pigg och atletisk :-) Han sjukskrev mig dock ytterligare en månad då mina kognitiva funktioner har mer att önska. Jag ska få en tidigare återbesökstid för att följa upp läget och kommer att bli kallad om ca tre veckor.

Ja, dom kognitiva funktionerna är tröga fortfarande. Minnet sviker och jag har svårt att fokusera. Blir jag stressad, vilket jag blir lätt, så blir jag helvirrig. Många uppfattar säker att jag är helsnurrig! Jag hade planerat att börja jobba nästa vecka men som det är nu så kommer jag att arbetsträna några timmar i veckan för att se hur det går. Vill inte utmana ödet och utsätta mig för mer stress än jag klarar av just nu. Lite bakslag känns det som eftersom det var en liten milstolpe att återgå till jobbet igen.....men bättre att skynda långsamt än att få backa.

Snön det fortsätter att vräka ner så dagens träningspass blir snöskottning! Ha en trevlig dag, Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar