fredag 10 september 2010

Behandling nr fem avklarad!

I går var jag och träffade läkare C och fick besked om att mina prover var tillräckligt bra för behandling. Värdena låg bra förutom att blodvärdet var lågt, dock inte FÖR lågt. Undrar om det är dom låga värden som gör att jag är så trött? Förra gången jag träffade en läkare, då läkare R, sa hon att hon skulle skicka remiss till kirurgen för att jag ska få en kallelse i tid hos dem efter avslutad behandling. Sedan tidigare visste jag att dom har långa väntetider och att remissen behöver komma i god tid så det var ju bra att hon skulle skicka den då. Men det visade sig i går att någon remiss inte var skickad! Varför framgick inte men doktor C sa att hon skulle göra det samma dag och hon tänkte att kirurgen nog hade koll själva på när det är dags för mig! Tror jag inte ett dugg på men hoppas att remissen blir skickad nu. Det är just det här, att den ena inte vet vad den andra gör, att olika läkare ger olika besked och att ingen verkar ha den övergripande kollen, som jag är rädd för med att ha flera läkare inblandade. I går när jag träffade läkare C framkom det också att doktor R gett mig felaktiga besked om mina levervärden, vilket doktor C förklarade med att doktor R inte sett lika många provsvar som hon. Jag vet inte vad det hjälper nu när jag snart är klar men jag tänker skriva ner allt jag är kritisk till och skicka till "min" läkare som jag knappt har träffat och påtala hur jag upplevt det här. Känner att jag behöver få ur mig frustration om inte annat.

Nåja, nu har jag iallfall fått min behandling, den näst sista :-) Känns så bra! Porten strulade idag igen. Det gick inte att få ut blod men då det gick att få in koksalt fick jag behandling utan röntgen. Och själva behandlingen gick bra som vanligt. Kallt med isvantar och tofflor och långtråkigt, men nu är det bara EN gång kvar!!! Känner inte av några biverkningar än så länge. HOPPAS jag får må bra den här gången så att jag orkar röra mig lite mer. Vågen är inte min bästa kompis just nu :-/ Men, men det tar vi sen. Jag och simhallen ska bekanta oss lite närmare hade jag tänkt :-). Kram kram

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja du måste skriva ner allt du kommer på, det ska inte få lov att vara så när man har en allvarlig sjukdom, jag har hamnat på ett supersjukhus och allt har fungerat utan något strul, det skulle det absolut göra på alla sjukhusen, det bara MÅSTE fungera. Skönt att du nu också är på sluttampen.

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen trist när inte samordningen fungerar. Man måste ligga på som en liten hök och kolla hela tiden. Eller rent krasst, det gäller att vara frisk om man ska vara sjuk...

    Ickefungerande portar verkar tyvärr vara ganska vanligt. MIn strulade ju nästan mer än den fungerade. Härligt med näst sita behandlingen i alla fall! Nu är det "bara" en gång kvar!!!
    Stor kram
    Busan

    SvaraRadera
  3. Så superskönt att det bara är en behandling kvar efter denna. Själv har jag inte haft något strul med mina portar, dom fungerade/fungerar klockrent. Och på SöS har det fungerat bra tycker jag. Det är nog bra att skriva ner det du tycker inte har fungerat som Lisbet skrev eftersom dom tydligen har förbättringspotential.
    Kram Heidi

    SvaraRadera